Voor ouders/verzorgers en andere betrokkenen

Bij Team Uniek staan onze unieke medewerkers centraal. We geloven dat ontwikkeling begint bij gezien en gehoord worden. Een open communicatie, vertrouwen en samenwerking zijn daarin onmisbaar.


Op deze pagina vind je heldere informatie over hoe wij werken, wat je van ons mag verwachten en antwoorden op veel gestelde vragen.

Heb je vragen of twijfels? Neem gerust contact met ons op. We denken graag met je mee.


Veelgestelde vragen (FAQ)

  • Hoe ziet de intake eruit?

We starten met een kennismaking waarin we graag wat over ons vertellen en horen waar jullie naar op zoek zijn. We bespreken wensen, doelen en eventuele zorgen. Pas als er van beide kanten een goed gevoel is, gaan we van start.

  • Hoe communiceren jullie met ouders/verzorgers?

Indien nodig hebben we contact over belangrijke gebeurtenissen. Kleine dingen lossen we zelf op de werkvloer op of bespreken we via een appje. We bellen of plannen een gesprek als het ergens echt over gaat. We nemen dus niet voor elke wissewasje contact op, maar wel wanneer het nodig is.

  • Wat als er iets niet goed gaat?

Wij doen ons uiterste best om goede zorg te leveren. Mocht je ergens niet tevreden over zijn, dan horen we dat graag. We hebben een klachtenregeling via klachtenportaal zorg waar je terecht kunt als we er samen niet uitkomen.

  • Kunnen jullie vervoer regelen?

Ja, we kunnen vervoer aanbieden, afhankelijk van de locatie en beschikbaarheid. Neem hierover contact met ons op, dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

  • Hebben jullie nog plek?

Neem gerust even contact met ons op om te checken of deze lijst nog actueel is.

  • Maandag en dinsdag: vol
  • Woensdag: geïnteresseerdenlijst - bij voldoende aanmeldingen starten we
  • Donderdag en Vrijdag: beperkt plek
  • Zaterdag: nog mogelijkheden


  • Wat zijn de kosten?

Onze begeleiding kan worden vergoed vanuit een WMO of WLZ indicatie. Wij hebben de voorkeur voor PGB maar kunnen ook zorg in natura aanbieden. We denken graag mee over hoe dit in jullie situatie het beste geregeld kan worden.


  • Hoe ziet een dag bij Team Uniek eruit?

Iedere dag is anders , maar er is altijd structuur. We starten samen, gaan daarna aan de slag, lunchen gezamenlijk, gaan weer aan de slag en sluiten de dag ook gezamenlijk weer af.


  • Werken jullie ook met praktijkverklaringen?

Ja! We bieden trajecten aan richting een praktijkverklaring (mbo entree niveau).


  • Zijn er extra kosten verbonden aan deelname?

Normaal gesproken zijn er geen bijkomende kosten. Bij bijzondere activiteiten (zoals een vakantie of uitje) vragen we vooraf een bijdrage.


  • Hoe groot zijn de groepen op de externe werkplekken?

We werken op onze externe werkplekken bewust in kleine groepen van maximaal 6 unieke medewerkers per begeleider, zodat er veel persoonlijke aandacht en ruimte is voor maatwerk.


  • Kunnen we een keer komen kijken?

Graag zelfs! We nodigen jullie van harte uit voor een kennismaking. Zo kunnen jullie zelf de sfeer proeven en ontdekken of Team Uniek past.


  • Hoe gaan jullie om met medicatie?

De unieke medewerkers is in principe zelf verantwoordelijk voor medicatie. Als ondersteuning nodig is dan worden hier duidelijke afspraken over gemaakt die in het begeleidingsplan worden vastgelegd.